vitiron header3

AKTUALUS KOMENTARAS. Mokykimės ne tik iš savęs!

2015 11 02 Rūtenis Paukauskas, SKM sporto konsultantas
„Gera dalintis savo patirtimi ir idėjomis su tais, kurie myli tai, ką daro ir tuo tiki!“
Nuotr. autorius: S.Čirbos
Gera yra sutikti kolegas dirbančius panašų darbą kituose pasaulio kraštuose! Gera dalintis savo patirtimi ir idėjomis su tais, kurie myli tai, ką daro ir tuo tiki!

Štai, ką tik turėjome vieną svečią iš Šveicarijos, vardu Fabianas. Jis yra vienas iš tų, kuris savo šalyje neseniai atidarė futbolo mokyklą „Just Football Academy“. O atvyko čia jis ne tik pasižiūrėti vaikų krepšinio treniruočių, pasidomėti darbo metodikomis, bet ir noriai dalinosi savo patirtimi. Pajaučiau, kiek šiame „mažame pasaulyje“ bendro mes turime ir kiek įdomaus mes dar galime atrasti!

Fabianas yra futbolo treneris, jam 28 metai, o pradėjo treniruoti vaikus, kai jam buvo vos 15. Man jis pasirodė ne tik geras mokytojas, bet ir vadybininkas. Savo futbolo mokyklą jis atidarė su dviem kitais jaunais „avantiūristais“, nekreipdami dėmesio į milžinišką konkurenciją. Vien Bazelyje, kuriame jie įsikūrė, yra apstu futbolo akademijų. Tačiau pirmyn jie juda labai dideliais žingsniais – pradėję nuo kelių vaikų, dabar jau turi kelis šimtus auklėtinių. Kas gi įdomaus slypi jų filosofijoje, buvo įdomu ne tik man, bet yra aktualu pasidalinti pasidalinti ir su Jumis.

Bendruomeniškumas. Tėvai, vaikai ir treneriai yra tarsi viena komanda. Juos jungia ne tik bendra futbolo svajonė, bet ir siekis pamiršti kasdieninius rūpesčius, smagiai praleisti laiką treniruotėje ir varžybose. 

Aktyvumas ir užimtumas. Tai jų treniruotės pagrindinis principas! Jis teigė, kad pratybose vaikai labai daug laiko praleidžia su kamuoliu, mažai stoviniuoja, ar analizuoja taktines schemas. Treniruotėse daugybė veiksmo, kuriame visos užduotys atliekamos labai intensyviai ir praktiškai.

Sistemingumas. Vaikų pratybos vyksta pagal programą. Trys vyriausi treneriai (tarp jų ir Fabianas) sudaro treniruočių programas jaunesniems kolegoms. Programos yra pateikiamos vidaus vartojimui, stebima jų kokybė, vyksta analizė ir korekcijos. Siekiant bendro galutinio tikslo, sistemos buvimas tampa svarbi ugdymo proceso dalis.

Varijavimas pratimais ir žaidimais. Pratimai dažnai pabosta vaikams, todėl jie dažnai kaitaliojami su žaidimais. Trumpi žaidimų intarpai yra didelis malonumas vaikams. Tai galimybė pajausti pasitenkinimą pelnytais įvarčiais ir didelis noras gerai atlikti pratimą tam, kad gautum galimybę žaisti žaidimą.

Keliamų uždavinių prieinamumas. Žaidėjai turi tikėti, kad tai, kas šiandien nepasiekiama, treniruojantis bus įvykdyta. Gana sudėtingų, tačiau realių uždavinių kėlimas yra svarbi futbolo mokyklos ugdymo sąlyga.

Dėmesys kiekvienam ugdytiniui. Ne pergalės, o vaikų ugdymas čia yra pagrindinis tikslas. Jeigu tau nesiseka žaisti, tu vis tiek esi svarbus komandos narys ir sulauki dar didesnio dėmesio iš trenerio. Taip vyksta ne tik futbolo bet ir drąsos, fizinio stiprėjimo pamokos. Kuris gi tėvas nenorėtų, kad jo vaikas pasiektų pažangą lavindamas ne tik sportinius, bet ir socialinius bei psichologinius įgūdžius?

Tęstinumas. Jų šalyje yra stiprios savanorių įsitraukimą į darbą tradicijos. Dauguma trenerių yra neprofesionalai, o tik dirbantys iš idėjos. Labai yra įprasta, kad šalia labiau patyrusio specialisto dirbtų visai jaunas studentas ar netgi mokyklos moksleivis. Taip atsiranda stiprūs socialiniai ryšiai ir galimybė tęsti pradėtus darbus bei svajoti apie profesionalią trenerio karjerą.

Viskas ką aš paminėjau, esame ne kartą girdėję, o daug išminties dažniausiai glūdi paprastuose dalykuose. Kartais mums būna svarbu pažvelgti į kitus, kad suprastumėme, kur esame silpni, o kur stiprūs ir daug geriau išnaudotumėme visas savo veiklos galimybes!

Naujienų sąrašas